مدرسهسازی مصداق واقعی توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگار اقتصاد هیرکان، حمیدی افزود: خیرین تنها یک کلاس درس بنا نمیکنند بلکه در حقیقت کارخانهای برای تولید علم و آگاهی میسازند. کالایی که حاصل این اقدام خداپسندانه است، چیزی جز نیروی آگاه و آیندهساز برای کشور نیست.
وی با اشاره به جایگاه علم در دین مبین اسلام اظهار کرد: در آستانه میلاد پیامبر اعظم (ص)، یادآور میشویم که نخستین آیاتی که بر ایشان نازل شد «اقرأ» بود؛ یعنی اولین وظیفه، علمآموزی و آگاهی. بنابراین مدرسهسازی نهتنها یک عمل خیر، بلکه پایهگذاری توسعه پایدار بر مبنای علم و دانش است.
او ادامه داد: شاید نتوان کار مدرسهسازی را با هیچ اقدام خیر دیگری مقایسه کرد. اگر در حوزه بهداشت و درمان، کار خیر موجب تسکین درد یک نفر میشود، در مدرسهسازی جامعهای ساخته میشود که آینده کشور را مدیریت خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه تاکنون ۹۲ مدرسه در قالب نهضت مدرسهسازی و با مشارکت خیرین در استان در حال ساخت است، گفت: در کنار این پروژهها، ۲۶ مدرسه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. هرجا که مدرسهای بنا میشود، ردپای خیرین وجود دارد؛ چه در ساخت یک کلاس و چه در احداث یک مدرسه ۱۲ یا ۱۶ کلاسه.
حمیدی در پایان تأکید کرد: وظیفه ما در استان این است که در مسیر ارزشمند خیرین مدرسهساز، از تمام ظرفیتها برای رفع موانع استفاده کنیم تا آنان بدون دغدغه بتوانند این رسالت بزرگ را به ثمر برسانند
ارسال نظرات